ÖĞRENCİ KAZANIMLARI
















PROBLEM :
Sınıf etkinliklerinin yetersiz kalmasından dolayı, gerçek bir atom modelinin sınıf ortamında öğrencilere görsel olarak sunulamayacağı için web tabanlı teknoloji kullanılmıştır.


Kazanımlar:
(Atom ve Elektrik konusunda)
1.    Atom altı parçacıklar ile ilgili olarak öğrenciler;
1.1. Statik elektriklenme ile atomun ‘bölünmezliği’ fikri arasında ilişki kurar.
1.2. Faraday elektroliz deneyleri ile atom altı parçacıkların varlığı arasında ilişki kurar.
1.3. Elektrik yükü birimini, elektrolizde açığa çıkan madde miktarı üzerinden tanımlar.


1.4. Atom altı parçacıkların atomdaki konumlarını, kütlelerini ve yüklerini karşılaştırır.

(  Atom Modellerinin Tarihsel Gelişimi konusunda)
a) İlk modeller
b) Bohr modeli

2. Atom modelleri ile ilgili olarak öğrenciler;
2.1. Nükleonların ve elektronun yüklerinden ve konumlarından kaynaklanan
çelişkileri irdeler.
2.2. Işınların enerjisini dalga özellikleri ile ilişkilendirir.
2.3. Işınların tanecik modelini kullanarak ışın enerjisi birimini
(foton) betimler.
2.4. Bohr modelini kullanarak, hidrojen atom spektrumundaki ışınlar ile
yörüngeler arasında ilişki kurar.
2.5. Bohr modelinde atomların enerji katmanlarındaki elektron sayılarını
(katman- elektron dizilimlerini) belirler.



(c.Kuantum modeli  konusunda)

3. Atomun kuantum modeli ile ilgili olarak öğrenciler;

3.1. Atomlar/ iyonlar için, ‘orbital’ kavramını, elektronların bulunma olasılığı
ile ilişkilendirerek tanımlar.
3.2. Orbitallerin sembol gösterimlerini, geometrilerini, yönlenmelerini ve
 elektronun enerjisini kuantum sayıları ile ilişkilendirir.
3.3. Çok elektronlu sistemlerde orbitallerin enerji sırasını belirler.
3.4. Atomlar ve iyonlar için elektron dizilimlerini yazar.

(Bağıl Atom Kütlesi Yaklaşımı ve Mol Kavramı konusunda )

4. Bağıl atom kütlesi ve mol kavramı ile ilgili olarak öğrenciler;
4.1. İkili hidrojen bileşiklerinde, 1g hidrojen ile birleşen diğer element kütleleri temelinde bağıl atom kütlesini tanımlar.
4.2. Hidrojen ile bileşik yapmayan elementlerin bağıl atom kütlelerinin nasıl bulunabileceğini açıklar.
4.3. Elementler ve bileşikler için mol kavramını açıklar.
4.4. Elementlerin mol kütleleri ve tek tek atomların kütleleri üzerinden Avogadro sayısını hesaplar.
4.5. Mol kavramı ile Avogadro sayısı arasında ilişki kurar.
4.6. İzotop kavramını kullanarak bazı elementlerin mol kütlelerinin tam sayı çıkmayışını açıklar.
4.7. Kütle, mol sayısı, molekül sayısı, atom sayısı kavramlarını ilişkilendiren problemleri çözer.

Hedefler:
Atomların yapısının ve özelliklerinin kavratılması.
Atom modellerinin kavratılması.
Modern atom modelinin kavratılması.
Elektron dağılımının kavratılması.
Atomla ilgili terimlerin kavratılması.

Davranışlar:

Atomların yapısının ve özelliklerinin kavrar.
 Atom modellerini kavrar.
Modern atom modelini kavrar ve diğer atom modelleriyle karşılaştırır.
Elektron dağılımını uygular.
Atomla ilgili terimleri kavrar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder